kdv-olivijn
20 augustus 2021

Vanaf nu kan ieder kind bij Stichting GroeiBriljant een briljant worden

Stichting GroeiBriljant opent in november haar eerste kinderdagverblijf onder de naam Olivijn in het Oude Westen in Rotterdam. Daardoor biedt de organisatie straks alle soorten kinderopvang aan, peuteropvang, voor- en buitenschoolse opvang had het al. “Zo kunnen we alle kinderen helpen bij het opgroeien!”

Schitteren
“Onze missie is om kinderen te helpen van een klein briljantje een briljant te worden”, zegt Sandra Neels, locatiemanager bij Stichting GroeiBriljant. “Op de peuteropvang en de voor- en buitenschoolse opvang doen we dat al. Maar onze werkwijze past ook heel goed bij jongere kinderen. Vandaar dat we ook graag een kinderdagverblijf wilden openen.”

Al je kinderen op dezelfde plek brengen
In het Oude Westen vormt Stichting GroeiBriljant vanaf november samen met de Van Asch van Wijckschool en de Van Veldhuizen Stichting een kindcentrum (KC). Kinderdagverblijf Olivijn is hier straks ook in gevestigd. “Peuteropvang Robijn en BSO Smaragd (beide van Stichting GroeiBriljant) werkten al nauw met de school samen. Hoe mooi is het als je aan dat pakket ook nog dagopvang voor baby’s en peuters kunt toevoegen?”, aldus Sandra. “Ouders willen dat ook graag: dan kunnen ze al hun kinderen op dezelfde plek brengen.”

Behoeften van het individuele kind
“Stichting GroeiBriljant is een bekende kinderopvangorganisatie in Rotterdam. We helpen al veel kinderen om optimaal op te groeien. Hoe dat is, verschilt per kind. Wij sluiten aan bij de behoeften van het individuele kind en zetten ons netwerk rondom het kind in om het een stapje verder te helpen. Samen met de ouders. Dat is de werkwijze van Stichting GroeiBriljant. En dus ook wat we gaan doen op kinderdagverblijf Olivijn.”

Betekenen voor de hele buurt
Olivijn is misschien het eerste kinderdagverblijf van Stichting GroeiBriljant, maar de organisatie is er niet onbekend mee. “We zijn samen met andere kinderopvangorganisaties onderdeel van de SWKGroep”. In heel Zuid-Holland hebben we veel kinderdagverblijven. En omdat we via de SWKGroep ook kunnen leren van jeugdhulpverlening en Buurtwerk, kunnen we wat betekenen voor de hele buurt. Een groot voordeel van het onderdeel zijn van een grote organisatie” aldus Sandra.

Over Stichting GroeiBriljant
Stichting GroeiBriljant is er voor kinderen van 0 tot 13 jaar en heeft kinderopvanglocaties in Rotterdam. Ons uitgangspunt is dat alle kinderen uniek zijn en allemaal moeten kunnen opgroeien tot prachtige individuen. Onze organisatie biedt een veilige omgeving met zorg en respect voor ieder kind. Dat doen we door kindgerichte en professionele opvang te bieden in nauwe samenwerking met ouders/verzorgers, basisscholen, buurtcentra en andere professionals in de wijk. Ieder kind is Briljant!

Wij zijn onderdeel van de SWKGroep. De SWKGroep omvat kinderopvang, buurtwerk, zorg en onderwijs. Onderdeel zijn van deze stichting biedt veel voordelen. Wij delen elkaars kennis, ervaring en netwerk en alle secundaire bedrijfsprocessen worden uit handen genomen. Daardoor kunnen wij al onze aandacht richten op de opvang van het kind.