27 augustus 2021

Nieuw in Rotterdam: peuteropvang in de buitenlucht

De natuur zien, voelen en ruiken. Dát is peuteropvang Citrien. Vanaf oktober de nieuwste buitenlocatie van Stichting GroeiBriljant. Een opvang bij speelboerderij Odilia, midden in de stad van Rotterdam. Stichting GroeiBriljant vindt het belangrijk dat kinderen zoveel mogelijk buiten zijn. Bij peuteropvang Citrien komt dit mooi samen: opgroeien in de buitenlucht!

Nieuw
Nieuw in Rotterdam-IJsselmonde aan de rand van de wijk Feijenoord-Hillesuis en Vreewijk. Een concept dat afwijkt van het standaard aanbod: 80% van de tijd spelen de kinderen buiten, met natuurlijke materialen. En op een bijzondere locatie. Want bijzonder, dat is speelboerderij Odilia. Een heerlijke plek voor peuters: klimmen en klauteren in de grote speeltuin en de dieren verzorgen in de stallen.

Goede basis
Peuteropvang Citrien werkt met Voorschoolse Educatie (VE). Deze manier van werken geeft extra aandacht aan de taal- en rekenontwikkeling. Zo krijgen de peuters gelijk de basis mee die ze nodig hebben voor de volgende stap: de basisschool. Tijdens het ontdekken van de natuur en de dieren, leren de kinderen verrassend veel. Waarom verkleuren de bladeren aan de boom? Wat eten kippen op een dag? En hoeveel stenen heb jij, als je er nog één steen bij legt?

Aansluiting op schooltijden
Peuteropvang Citrien heeft langere dagdelen. Dit betekent: meer ruimte om te spelen, te leren en te ontwikkelen. Voor ouders is dit ook fijn. De nieuwe tijden sluiten namelijk beter aan op de openingstijden van de scholen in de wijk. Zo hebben ouders meer ruimte om alle kinderen van school en de peuteropvang te halen en te brengen.

Over Stichting GroeiBriljant
Stichting GroeiBriljant is er voor kinderen van 0 tot 13 jaar en heeft kinderopvanglocaties in Rotterdam. Ons uitgangspunt is dat alle kinderen uniek zijn en allemaal moeten kunnen opgroeien tot prachtige individuen. Onze organisatie biedt een veilige omgeving met zorg en respect voor ieder kind. Dat doen we door kindgerichte en professionele opvang te bieden in nauwe samenwerking met ouders/verzorgers, basisscholen, buurtcentra en andere professionals in de wijk. Ieder kind is Briljant!

Wij zijn onderdeel van de SWKGroep. De SWKGroep omvat kinderopvang, buurtwerk, zorg en onderwijs. Onderdeel zijn van deze stichting biedt veel voordelen. Wij delen elkaars kennis, ervaring en netwerk en alle secundaire bedrijfsprocessen worden uit handen genomen. Daardoor kunnen wij al onze aandacht richten op de opvang van het kind.