6 oktober 2021

Kinderen bij Stichting GroeiBriljant bouwen aan hun toekomst voor De Wereld in 2050!

Rijden we in 2050 nog in auto’s? Dragen we nog spijkerbroeken? Gebruiken we nog een mobiele telefoon? En hoe hoog ligt de zeespiegel? Zomaar wat vragen waar de kinderen van Stichting GroeiBriljant zich mee bezighouden tijdens het project ‘De Wereld in 2050!’, dat 18 oktober van start gaat.

De Wereld in 2050!

In oktober vindt de jaarlijkse Dutch Design Week plaats in Eindhoven. Meer dan 2600 designers laten daar hun werk zien. Binnen Stichting GroeiBriljant hebben wij honderden aanstormende talenten. Reden genoeg voor een eigen ontwerpweek: De Wereld in 2050! Een voorwerp, een schilderij, een kledingstuk, of iets heel anders. Alles kan en mag tijdens dit project. Samen met de pedagogisch medewerkers ontwerpen de kinderen van 18 tot en met 22 oktober iets waarvan zij denken dat we dit gebruiken in 2050. In de afgelopen weken is er al veel materiaal verzameld: lappen stof, verpakkingsmaterialen, paperclips, vondsten tijdens het buitenspelen; genoeg om mee aan de slag te gaan!

Winnaar komt in CORPUS te hangen

Na de ontwerpweek verschijnen alle ontwerpen online voor een veiling. Alle deelnemers kiezen hun favoriete drie ontwerpen. Niet alleen Stichting GroeiBriljant doet mee, ook andere kinderopvangorganisaties, jeugdhulporganisatie De Buitenwereld en de Rotterdamse Van Brienenoordschool doen mee. Die zijn namelijk allemaal onderdeel van de SWKGroep. Genoeg ontwerpen om uit te kiezen dus! Degene met de meeste punten wint. De prijs? Het winnende team mag zijn design bewonderen in museum CORPUS.

Het Jaar van de Toekomst

De SWKGroep legt elk jaar de focus op een thema. In 2021 nemen we je mee naar de toekomst: een jaar vol dromen, over leven in 2050 en nieuwe trends. Het kan altijd sneller, mooier, innovatiever maar ook efficiënter en duurzamer. Alle kinderopvang-, zorg-, buurtwerk-, en onderwijsorganisaties van de SWKGroep gaan samen met de kinderen op weg naar de wereld van 2050. Het project ‘De Wereld in 2050!’ past hier perfect bij.