12 november 2021

Een boompje cadeau bij opening kindcentrum Het Oude Westen

Het was feest op 12 november in Het Oude Westen in Rotterdam. Kindercentrum Het Oude Westen werd officieel geopend. Een mooie dag voor kinderen van Stichting GroeiBriljant, de Van Asch van Wijckschool en de Van Veldhuizen Stichting: zij zitten nu bij elkaar in hetzelfde gebouw. En dat betekent dat kinderopvang, basisschool en plusopvang van elkaar kunnen leren.

Schitteren

Kindcentrum Het Oude Westen heeft ook een primeur: het eerste kinderdagverblijf van Stichting GroeiBriljant.“Onze missie is om kinderen te helpen van een klein briljantje een briljant te worden”, zegt Sandra Neels, locatiemanager bij Stichting GroeiBriljant. “Op de peuteropvang en de voor- en buitenschoolse opvang doen we dat al. Maar onze werkwijze past ook heel goed bij jongere kinderen. Vandaar dat we ook graag een kinderdagverblijf wilden openen.”

Een boompje cadeau

Met de opening op 12 november is diezelfde plek er nu officieel. De hele buurt vierde het feestje mee. Met spelletjes en andere activiteiten. De genodigden kregen een boompje mee. “We gaan in het kindcentrum samen groeien”, zegt Sandra daarover. “Daar staat het boompje symbool voor. ”