6 oktober 2021

De natuur zien, voelen en ruiken bij de nieuwe peuteropvang Citrien

Nieuw: peuteropvang Citrien! Vanaf 1 november gaan kinderen daar de natuur zien, voelen en ruiken. U vindt peuteropvang Citrien namelijk bij speelboerderij Odilia. Stichting GroeiBriljant vindt het belangrijk dat kinderen zoveel mogelijk buiten zijn. Bij peuteropvang Citrien komt dit mooi samen: opgroeien in de buitenlucht!

80% van de tijd buitenspelen

In Rotterdam-IJsselmonde aan de rand van de wijken Feijenoord-Hillesluis en Vreewijk ligt peuteropvang Citrien. Een peuteropvang die net even a

nders is. Op een positieve manier: 80% van de tijd spelen de kinderen buiten. Met natuurlijke materialen. En op een bijzondere locatie: een speelboerderij. Een heerlijke plek voor peuters. Zij kunnen klimmen en klauteren in de grote speeltuin en de dieren verzorgen in de stallen.

Langer open

Peuteropvang Citrien werkt met Voorschoolse Educatie (VE). Dit betekent dat de pedagogisch medewerkers uw kind helpen om taal en rekenen aan te leren. Zo zijn ze straks helemaal klaar om naar de basisschool te gaan. Peuteropvang Citrien is langer geopend. Zo is er meer tijd om te spelen, te leren en te ontwikkelen! En voor ouders is dit ook fijn. De ruimere openingstijden sluiten namelijk beter aan op de scholen in de wijk. Zo heeft u meer ruimte om alle kinderen van school en de peuteropvang te halen en te brengen.

Drie buitenopvanglocaties

Citrien wordt de derde buitenopvanglocatie van Stichting GroeiBriljant. Naast peuteropvang Pippeloentje en peuteropvang Reyeroord. Lekker veel buiten zijn en ondertussen al spelend leren, rekenen en tellen. Bijvoorbeeld door kastanjes te verzamelen of takken te sorteren van groot naar klein. Maar ook taal en motoriek komen tijdens de buitenactiviteiten veel aan bod. Nieuwsgierig geworden? Kom een kijkje nemen! Via de website is een afspraak voor een rondleiding zo gemaakt.