Peuteropvang Droomkwarts

• Langeren dagdelen educatief aanbod
  • Openingstijden PO passend bij basisschool Lombardia
  • Uw kind komt bij ons spelen en leren en u krijgt ruimte om zelf wat te doen
Gratis en vrijblijvend uitproberen!

Neem contact met ons op

Contactformulier
Door dit formulier te verzenden, ga ik akkoord met de privacystatement.
reCAPTCHA
Bezig met versturen

Rondleiding aanvragen

Rondleiding
Door dit formulier te verzenden, ga ik akkoord met de privacystatement.
Bezig met versturen

Opstap naar de basisschool

Is uw kind bijna 2 jaar? Dan merkt u dat uw peuter de wereld wil ontdekken. Op peuteropvang Droomkwarts kan dat. Zo went uw kind aan een nieuwe omgeving en leert het omgaan met andere peuters. Uw peuter wordt zelfstandiger en krijgt meer zelfvertrouwen. Zo bereiden wij uw peuter spelenderwijs voor op de basisschool, waardoor de overgang makkelijker wordt.

Leerzame peuteropvang

Actief leren is de kern van Kaleidoscoop. Dus leren door te doen! Deze educatieve methode gaat er vanuit dat kinderen dingen leren en vaardigheden ontwikkelen door actief betrokken te zijn bij mensen, materialen en gebeurtenissen.

Het kind ontwikkelt vaardigheden in een vaste volgorde, maar wel in zijn eigen tempo. De pedagogisch medewerkers en leerkrachten ondersteunen het actief leren. Zij bieden de kinderen een uitdagende leeromgeving, helpen hen hun spel uit te breiden, praten met de kinderen over wat ze aan het doen zijn en helpen hen problemen die zich voordoen zelf op te lossen.

Spelenderwijs groeien

Binnen een duidelijk ritme van de dag, laten we de peuters kiezen waar ze mee willen spelen. De pedagogisch medewerker speelt hierop in. Ze stelt vragen en nodigt uit tot onderzoeken en ontdekken. Dat kan in onze verschillende hoeken: de huishoek, de bouwhoek, de constructiehoek, de zand-/waterhoek, de knutselhoek en de leeshoek. Alles staat op ooghoogte van de peuters zodat zij de wereld om zich heen kunnen ontdekken. We werken met vier ontwikkelingsgebieden: taal, rekenprikkels, sociaal-emotionele ontwikkeling en motoriek. Zowel fijn als grof. Buitenspelen of naar het speellokaal gaan, is ook onderdeel van het dagritme. Hoe mooi is het dat een kind zich spelenderwijs kan ontwikkelen.

Samenwerking met school

Peuteropvang Droomkwarts is gevestigd in basisschool Lombardia in de Rotterdamse wijk Lombardijen. We werken nauw samen met buitenschoolse opvang Aventurijn. Die vindt u op dezelfde locatie. Wij zijn een VE-peuteropvang (Voorschoolse Educatie). Twee gediplomeerde pedagogisch medewerkers staan klaar voor uw ondernemende peuter. Zij worden ondersteund en begeleid door een hbo-leerkracht of hbo-coach.

Samenwerking met u

Samen met u als ouder volgen we de ontwikkeling van uw peuter. Wekelijks is er een ouder-/kindactiviteit en maandelijks een ouderthemabijeenkomst. Gaat uw peuter naar de basisschool? Dan sturen we, met uw toestemming, een overdrachtsdocument naar de school van uw keuze.

Kaart laden...