Buitenschoolse opvang Aventurijn

Neem contact met ons op

Contactformulier
Door dit formulier te verzenden, ga ik akkoord met de privacystatement.
reCAPTCHA
Bezig met versturen

Rondleiding aanvragen

Rondleiding
Door dit formulier te verzenden, ga ik akkoord met de privacystatement.
Bezig met versturen

BSO Aventurijn biedt buitenschoolse opvang aan kinderen die extra aandacht en hulp nodig hebben bij hun sociaal-emotionele ontwikkeling. Daarbij werken we nauw samen met basisschool Lombardia. Ook werken we nauw samen met peuteropvang Droomkwarts die op dezelfde locatie is gevestigd. Kinderen voelen zich vertrouwd op BSO Aventurijn. Dit komt door de rustige en huiselijke ruimte en de vaste pedagogisch medewerkers.

Structuur en voorspelbaarheid

Na een schooldag krijgen de kinderen alle gelegenheid om tot rust te komen. Aan de hand van pictogrammen en een vast programma zorgen we voor structuur en voorspelbaarheid op de BSO. Zo ontstaat er rust en weten de kinderen precies wat ze kunnen verwachten en wat er van hun verwacht wordt.

Aandacht voor ieder kind

We beginnen de middag met het fruitmoment. Daarbij is er volop aandacht voor ieder kind om iets over zijn dag te vertellen. Daarna is het tijd om even lekker te bewegen. Met tikkertje of een potje voetbal in de gymzaal of op het schoolplein.

Ontwikkelen in je eigen tempo

Ook bieden we dagelijks een breed activiteitenaanbod dat past bij de verschillende leeftijden van de kinderen. Ieder kind beslist voor zichzelf waaraan hij of zij mee wil doen. Wij ondersteunen en begeleiden de kinderen hierin. Zo ontwikkelt ieder kind zich in zijn eigen tempo en op een manier die bij hem of haar past.

Successen vieren

Wij vinden het belangrijk dat de kinderen trots zijn op zichzelf en met plezier naar de BSO komen. Successen worden gevierd. Wij stellen vertrouwen in de kinderen voorop. Zo ondersteunen wij hen bij het ontdekken van hun talenten en kwaliteiten. Vanuit een positieve benadering werken we aan samenwerking en gedragsverandering.

Andere scholen

Naast basisschool Lombardia vangen wij ook kinderen van basisschool De Wilgen op. Samen met school kijken we hoe de kinderen naar de locatie komen. Het kan zijn dat kinderen door hun ouders of door een taxi worden gebracht. Interesse? Neem contact op met onze collega’s van de afdeling Klantcontact & Advies, via 010 483 28 00 of klantcontact@stichting-groeibriljant.nl.

Kaart laden...